individuel undervisning i læsning og stavning

un

Billedet er fra tegneserien Mira af Sabine Lemire og Rasmus Bregnhøi, forlaget Gyldendal

Når dit barn er i læsevanskeligheder

Børn i læse- og stavevanskeligheder mister ofte glæden ved bøger og troen på sine egne evner for at lære noget i det hele taget. De nedsættende tanker om sig selv kan begynde meget tidligt.

I skolen går læreren videre, når flertallet er med. Det betyder, at dit barn ikke oplever mestringsniveau og ofte må bygge videre på et skrøbeligere fundament end alle andre. Det tærer på dit barns læringsmæssige resurser, når læsningen ikke fungerer.

Alle forløb retter sig derfor målrettet mod at opnå så hurtig og sikker en læseudvikling, som barnet er i stand til. For langt de fleste børn betyder det, at de vil opleve en løbende og ugentlig gradvis progression, som vil puste liv i lysten til at fortsætte med at lære.

Læsevanskeligheder og ordblindhed kan både forebygges og lettes

Når dit barn modtager specialiseret undervisning tidligt nok og i en tilstrækkelig grad og kvalitet, så forebygger du, at læsevanskeligheden udvikler sig og får alvorligere konsekvenser for læsning og stavning på sigt.

Selvom en undervisningsindsats er givet bedst tidligt, så kan en målrettet indsats lette vanskeligheder hos alle skolebørn. Har barnet udviklet ordblindhed, så vil man stadig kunne forbedre barnets læsning markant og opbygge redskaber til en forbedret egen stavning, der bidrager til en mere sikker brug af it-støtte.

Systematik, strategier, varierede gentagelser og hands-on

Undervisningen består i høj grad af visuelle og konkrete redskaber, høj systematik i indlæringen, varierede og legende gentagelser, samt opbygning og træning i effektive afkodningsstrategier.

Undervisningen foregår uden lange forklaringer, men efter et mesterlære-princip, der gør barnet i stand til at overtage og anvende afkodnings- og stavestrategier selvstændigt.

Med en ugentlig plan får du mulighed for at gentage dele af træningen hjemme gennem små overkommelige aktiviteter sammen med barnet. På den måde er du i stand til at støtte barnets læring effektivt og være en vigtig medspiller i dit barns udvikling.

Dit barn har altid fast plads til undervisning

Dit barn får en fast ugentlig tid , hvor undervisningen gives á 55 minutter, indtil I vælger at afslutte forløbet.

Med afsæt i indledende læseundersøgelse

Forløb indledes med en læse- og staveundersøgelse for et præcist afsæt for undervisningsindsatsen.

Børnene siger

Det føles lidt som om, der er sket noget magisk

Jeg forstår ikke, hvorfor jeg pludselig er så god til at læse. Det er lidt som om, der er sket noget magisk.
William
2. klasse

Jeg begynder på HF for ordblinde

Mine venner kan se, at jeg læser og skriver ret godt nu. Jeg har lært mere på 4 måneder end de sidste mange år i skolen. Det er især min opmærksomhed på ordenes dele, der får mig til at læse og stave meget bedre.
Teo
18 år

Den allerbedste ting ved at gå her

Hvis jeg skal nævne én ting, der har været det bedste ved at gå her, så er det, at jeg nu kan regne ud, hvordan ordene skal staves.
Gustav
4. klasse

Du ved, hvordan det er at være mig

Mine lærere forstår mig ikke så godt, men det gør du. Du ved, hvordan det er at være ordblind, og mine forældre har sagt, at jeg godt må blive her næste år også.
Sophia
6. klasse

Det er jo ikke fordi, det betyder noget, men jeg fik 12 til prøven

Selvom det er lidt åndssvagt, så vil jeg jo bare gerne bevise, at jeg kan.
Sofia
9. klasse

Pris for individuel ugentlig undervisning

60 minutter: 790 kr.
Indledende læse- og staveundersøgelse og testrapport : 2.500 kr.

Prisen inkluderer en individuel tilrettelæggelse fra uge til uge, en ny ugentlig træningsplan med materialer til brug hjemme, samt mulighed for lån af bøger og spil.

Betingelser for individuel ugentlig undervisning

Dit barn har en ugentlig fast booket plads. Vær opmærksom på, at der betales gebyr ved afbud og udeblivelse.

Der er lukket i officielle skoleferier og helligdage. I sommerferien er der mulighed for 4 ugers pause.

Læs venligst de fulde betingelserne for et individuelt forløb ved at klikke nedenfor.

Mor og far siger

På trods af sine 10 år, læste han som 0. klasse

Min søn havde desperat brug for hjælp. Han har gået en time hver uge og dertil fået aktiviteter med hjem. Han har lige afsluttet sit forløb med bravour. Han læser nu næsten alderssvarende. Rigtige bøger. Selvtilliden er steget. En reel glæde ved skoletimerne.
Jeg ved ikke, hvad vi havde gjort uden Carina. Hun er en af de bedste lærere, jeg nogensinde har mødt. Og min søn, han er helt fantastisk og sej.
Signe
Mor til barn i 4. klasse

At blive forstået og få den rette hjælp

Du er vores barns helle. Her oplever hun progression i et roligt tempo, og hun tror på, at hun kan. Det er til stor inspiration at følge vores datters rejse hos dig. At blive forstået og få den rette hjælp er alfa og omega, når man er ordblind.
Pi
Mor til barn i 6. klasse

Et supergodt forløb, som vi vil anbefale andre

Det har været et supergodt forløb, som vi klart vil anbefale til andre. I fik hurtigt skabt gensidig tillid, og min datter har givet udtryk for, at det var sjovt. Hun har fået gode strategier til at læse lange, svære ord og er blevet meget mere sikker i læsning. Forløbet har givet hende lyst til at læse, hvilket er så positivt. Lysten har aldrig været der før!
Marie
Mor til barn i 4. klasse

Dit barn får i april mulighed for at deltage i en helt særlig tegneserie-workshop med forfatter og illustrator

Sabine Lemire og Rasmus Bregnhøi