Et individuelt forløb sikrer dig
- At undervisningen er tilrettelagt præcist til barnet
- At barnet har tid og ro til at fastholde sin opmærksomhed og koncentration
- At barnet modtager maksimal støtte til sin læring
- At barnet arbejder i et trygt, rart og struktureret rum
- At barnet oplever mestringsfølelse
- Vejledning og kontakt, når du har brug for det
Hvilke børn kan jeg hjælpe?
Jeg kan hjælpe børn i grundskolen fra 0.-9. klasse, der har ordblindhed eller andre vanskeligheder med læsning og stavning.
Er du i tvivl, om dit barn vil få udbytte af et forløb, så vil jeg meget gerne vurdere dit barns problemstilling og rådgive helt uforpligtende, inden du tager beslutningen.
Læse- og stavevanskeligheder kan have en række forskellige årsager
- Dysleksi/ordblindhed er den mest almindelige årsag til vedvarende vanskeligheder med læsning og stavning
- Klasseundervisningen rammer barnet skævt
- Klasseundervisningen mangler tilstrækkelig struktur og støtte
- En kombination af flere årsager
De følelsesmæssige følger
Det gør ondt, når læsningen ikke slår til.
Børn med læse- stavevanskeligheder har oftest en negativ selvopfattelse. Det er svært at leve op til de forventninger, som stilles i skolen – eller de forventninger, som barnet har til sig selv.
Mange børn arbejder hårdt med at skjule deres vanskeligheder og følelser i det daglige og har lært at kompensere, overspringe eller sløre problemstillingen på forskellige måder. Det koster energi og tærer på selvværdet.
Dyslektiske symptomer hos det yngre barn
- Utydelig eller upræcis udtale af ord
- Svært ved at lære alfabetet
- Svært ved at koble lyde til bogstaver
- Svært ved at adskille enkeltlyde i ord
- Udelader eller tilfører bogstavlyde i læsning og stavning
- Udelader eller tilfører ord i tekstlæsning
- Svært ved at huske tal-navne, tabeller, ugedage mv.
- Gætter meget i læsning
- Svært ved at stave
- Begrænset ordforråd og forståelse af ord
- De samme symptomer som hos det yngre barn
- Lav lyst til læsning og skrivning
- Lav tro på sig selv som læser
- Langsom og upræcis læsning med mange fejl
- Besvær med forståelse af tekster
- Svært ved at genfortælle en læst tekst
- Svært ved at stave
- Svært ved skriftlig formulering
Bo - far til dreng i 6. klasse
Ulla - mor til dreng i 9. klasse
Mette - mor til pige i 4. klasse
Line - mor til dreng i 5. klasse
Vi havde som forældre svært ved at motivere vores søn til at forbedre hans læsefærdigheder, og i den forbindelse har Carina været fantastisk. Vi får altid en glad dreng hjem fra undervisning, og de opgaver han har fået udleveret til at lave herhjemme, motiverer ham, idet han løbende kan følge med i sine fremskridt. Vi kan varmt anbefale Carina.
Lene - specialpædagog
Jesper - far til dreng i 4. klasse
Martine - mor til dreng i 3. klasse
Oftest stillede spørgsmål
Det er helt almindeligt, at barnet oplever en uro. Det kan føles ubehageligt at skulle dykke ned i noget, der i forvejen er svært, og indtil vi har mødtes første gang, vil barnet oftest være en smule skeptisk. Jeg har arbejdet med rigtigt mange børn og ved derfor også, at uroen hurtigt forandrer sig til tryghed og følelser af succes, så snart vi er i gang.
Undervisning på timebasis faktureres slut månedligt. Sæsonkurser faktureres som engangsbetaling ved booking.
Som udgangspunkt foregår undervisningen uden forældredeltagelse i et tæt samarbejde mellem dit barn og jeg. Har du lyst til at deltage er du selvfølgelig velkommen.
Du er helt sikker på, at undervisningen er tilrettelagt præcist til barnet. Undervisningen bygger på et professionelt grundlag og mange års erfaring. Jeg er opmærksom på barnets respons og anvender den til justering og løbende tilpasning. Jeg arbejder med grundighed, målrettethed og dybde og vil gøre mig den største anstrengelse for, at dit barn trives optimalt, glæder sig til undervisningen og opnår nye færdigheder. Husk på, at din positive omtale er mit ansigt udad til.